Taśmy z nadrukiem w branży e-commerce

0
64

Wielu przedsiębiorców działających w branży e-commerce nadal nie zdaje sobie sprawy, jak duże znaczenie w rozwoju firmy odgrywa branding. Budowanie świadomości marki wśród klientów to dziś nierzadko konieczność, która pozwala zaistnieć w sieci, dotrzeć z produktem do znacznej ilości odbiorców i pozostać w świadomości klientów na dłużej.

Rosnąca konkurencja w branży e-commerce stanowi nie lada utrudnienie dla sklepów internetowych. Konieczne staje się przebicie z produktem wśród oferty konkurencyjnej i wyróżnienie na jej tle. Trudność w nawiązaniu trwałych relacji z klientem wynika przede wszystkim z tego, że nie każdy przedsiębiorca dba o rozpoznawalność swojej marki, skupiając się przede wszystkim na wzroście sprzedaży. Tymczasem prawdziwą wartość sklepu stanowią lojalni klienci, którzy wykazują przywiązanie do marki i powracają do sklepu po nowe produkty.

Jak budować świadomość marki?

Elementy, które najczęściej łączone są z konkretną marką to: nazwa firmy lub sklepu internetowego, logo oraz pojawiający się na stronie internetowej i w hasłach reklamowych slogan. Elementy te powinny być na tyle proste i łatwe do zapamiętania, by szybko zapadały w pamięć. Powinny być też spójne z identyfikacją wizualną firmy. Oznacza to, że za każdym razem, niezależnie od tego, gdzie się pojawiają, muszą mieć identyczną formę, proporcje i kolorystykę.

Branding polega na budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z marką. W tym celu firma może stosować różne zabiegi – od angażowania przy tworzeniu reklam znanych i lubianych osób świata show-biznesu, sportu lub nauki, po stosowanie do pakowania przesyłek taśmy z nadrukiem. Ta ostatnia metoda doskonale sprawdza się w branży e-commerce.

Taśmy z nadrukiem – dlaczego warto?

Logo, nazwa firmy, adres strony www – to najczęściej umieszczane na taśmach pakowych nadruki. Możliwości jest jednak znacznie więcej. To przedsiębiorca określa, co chce na nich umieścić. To o czym powinien pamiętać to spójna identyfikacja wizualna (o czym wspomniano już powyżej) oraz nadruk, który przyciąga wzrok i może być łatwo zapamiętany. Im prostszy i szybciej zapadający w pamięć, tym większa szansa, że potencjalny klient wejdzie na stronę sklepu internetowego.

Taśmy z nadrukiem nie muszą jednak ograniczać się do logo lub innych informacji związanych z marką. Część przedsiębiorców, z uwagi na rodzaj oferowanych produktów, korzysta z taśm z nadrukowanym ostrzeżeniem. „Uwaga Szkło”, „Ostrożnie nie rzucać” to tylko nieliczne przykłady nadruków, które można stosować w przypadku towarów kruchych i podatnych na uszkodzenia.

Nie tylko sprzedaż i bezpieczeństwo

Powodów, dla których warto stosować taśmy z nadrukiem, jest znacznie więcej. Wystarczy choćby wspomnieć ten, że paczki oklejone taśmą z logo wyglądają znacznie lepiej i bardziej profesjonalnie niż te, do których zabezpieczenia wykorzystano zwykłe taśmy pakowe. Ich stosowanie świadczy też o rzetelności firmy i dbałości o szczegóły.

Taśmy z nadrukiem, choć w niektórych przypadkach mogą być nieco droższe od zwykłych taśm pakowych, przynoszą przedsiębiorcom wiele korzyści. Dyskretna reklama, która trafia wprost do rąk odbiorców, jest często znacznie bardziej skuteczna, niż inne formy reklamy. Co więcej, w międzyczasie (zanim paczka zostanie dostarczona adresatowi) pozostaje widoczna dla osób pośredniczących w jej doręczeniu. Zasięg takiej reklamy jest zatem znacznie szerszy, niż może się pierwotnie wydawać.

Przedsiębiorcy zainteresowani taśmą z nadrukiem powinni skontaktować się z producentem taśm pakowych. Ten, zazwyczaj w cenie taśmy, wykona dla zainteresowanego jej projekt zgodny z przedstawionymi wcześniej wytycznymi i przedłoży go do akceptacji przedsiębiorcy.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge